תפירה – מקצוע או תחביב?

תפירה – מקצוע או תחביב?

תפירה, מיותר אולי לציין, היא מלאכה, ויש שיאמרו גם אומנות, ותיקה במיוחד. תפירה ידנית קיימת כבר משחר ההיסטוריה, בעוד שבמאה ה-18 התווספו למשוואה גם מכונות שונות, בהן נעשה שימוש עד היום. יחד עם ההיבט ההיסטורי של המקצוע, אפשר להבחין בשנים האחרונות במגמה משמעותית בכל קנה מידה: מספר רב של נשים, ואפילו גברים, שמים פעמיהם אל קורס תפירה זה או אחר, עד לרמת טרנד של ממש.

אבל לשם מה רצוי להירשם בכלל ללימודי תפירה? והאם תפירה היא מקצוע, תחביב או שניהם גם יחד? אנחנו ננסה לענות עבורכם על שאלות אלה, כמו גם רבות אחרות.

אפשרות ראשונה: תפירה כתחביב

בנקודת ההתחלה, יש לזכור שלא כל מי שלוקח קורס תפירה או לימודי סטיילינג אכן מעוניין לעסוק במקצוע הלכה למעשה. עבור רבים, המדובר הוא בתחביב – מהנה במיוחד, כמובן – אבל עדיין תחביב. ובכל זאת, ניתן לנצל את התפירה, אפילו כשאינה נעשית למטרת השתכרות, בלא מעט מובנים. זוהי פעילות מהנה, שיכולה להעביר דקות ארוכות (ואפילו שעות), כאשר רבים יציינו כי הפעילות גם מהווה אמצעי מצוין להירגעות.

באמצעות כישורי התפירה אפשר לשפר את המלתחה הביתית ביותר ממובן אחד. בוגרי קורסי תפירה יכולים להכין בגדים מאפס, מה שמגלם עבורם גם יתרון כלכלי לא מבוטל – אחרי הכול, מחיר הבד הנדרש להכנת הבגדים בטל בשישים אל מול עלויות הרכישה של בגד מוכן.

יתרון משמעותי אחר הוא שתפירה מאפשרת עיצוב בגדים מיוחדים באמת, בהתאם לטעם האישי של אלה שמבצעים את המשימה. בעידן בו מושם דגש מהותי על האינדיבידואליזם, ובו כל אדם רוצה להיות ייחודי באמת, יצירת בגד יכולה להבטיח, פשוטו כמשמעו, שלאף אחד אחר לא יהיה אותו.

אפשרות שניה: תפירה כמקצוע

ניתן לראות, אם כן, שתפירה יכולה להיות תחביב מצוין. אבל האם גם ניתן לבנות עליה כמקצוע לחיים? ובכן, התשובה לכך חיובית בהחלט. התופר, כשהוא בקיא במלאכה עד רמת היסוד, יכול להציע את שירותיו כתופר מקצועי לכל דבר ועניין, ואפילו לפתוח חנות או אתר אינטרנט המציגים את התוצרת שלו. קהל הלקוחות שלו יכול להיות הן אנשים פרטיים והן חנויות בגדים אלה או אחרות. בוגרי קורס תפירה יכולה בהחלט גם להיות מועסקים כשכירים במוסדות הנוגעים לתחום הביגוד, ובכלל זה מפעלים או בתי אופנה.

יש להדגיש כי המעוניינים להרחיב את ארגז הכלים שלהם יכולים לבחור בלימודי המשך מקיפים יותר, הנוגעים בהיבטים אחרים של תחום התפירה בפרט, ושל עולם האופנה בכלל. הלימודים מהווים בסיס ללימודי עיצוב אופנה, עיצוב טקסטיל, תדמיתנות ושלל מקצועות, הפותחים אף הם דלתות מגוונות במישור התעסוקתי.

האפשרות של שילוב בהחלט קיימת

האבחנה שבוצעה מעלה, בין התבוננות על תפירה כתחביב או כמקצוע, נחשבת למרכזית על ידי לא מעט אנשים. אלא שהגבולות בהחלט יכולים להפוך להיות מטושטשים. מסיימי קורסי תפירה יכולים להמשיך להיות מועסקים במקצוע שלהם, אך במקביל להציע שירותים שונים בתחום התפירה, או אפילו למכור תוצרים שלהם בשביל ההנאה או הרווח הכלכלי. אין כאן התחייבות לעסוק אך ורק במקצוע הזה.

לכל מטרה, יש את הקורס שלה

לימודי תפירה, אם כן, כוללים בתוכם הרבה מאד תמורות חיוביות. הם לימודים מעניינים מאד, מאתגרים וכאלה שמציעים, כמו עולם התפירה כמכלול, שעות ארוכות של הנאה. כיום מוצעים בישראל מגוון קורסי תפירה, כל אחד עם יתרונות משלו. מה שחשוב להדגיש הוא שסוג הקורס יכול בהחלט להגדיר את הכיוון שאליו הולכים לאחר שמסיימים אותו.

אפשר לטעון כי ככל שאותו קורס תפירה הוא מקיף ויסודי יותר, ונמשך תקופה ארוכה יותר, כך הוא מאפשר לפתוח יותר ויותר דלתות. הקורסים הבסיסיים, לעומת זאת, יתמקדו בתפירה כתחביב, אך לא בהכרח מעבר לכך. יש לציין כי מבחינה סטטיסטית, מרבית הנשים והגברים שבוחרים בקורס עושים זאת בעיקר לשם ההנאה שבדבר.

תגובות

2017-08-20T08:24:13+03:00
Call Now Button