עיצוב אופנה – תהיי הסטייליסטית האישית שלך

עיצוב אופנה – תהיי הסטייליסטית האישית שלך

עולם האופנה, ואין צורך להכביר על כך מילים, לא נח על שמריו אפילו לא רגע אחד. מיום ליום, מתווספים אינספור פריטים אופנתיים, ואלה יוצרים אופנות שלמות, מגמות וטרנדים לכל דבר ועניין.

מה שחשוב להדגיש לא פחות הוא שאם בעבר העיסוק בתחום היה נחלתם של מתי מעט, במהלך השנים הוא "ירד אל העם". המשמעות של כך היא פופולאריות הולכת וגוברת של לימודי עיצוב אופנה וסטיילינג, לימודים הכוללים בתוכם אינספור תמורות חיוביות.

עיצוב אופנה – קווים לדמותו

עיצוב אופנה, ברמת ההגדרה, הוא תחום באומנות העוסק בעיצובם של בגדים, כמו גם עזרי ביגוד, וזאת בהתייחס לתרבות, לתקופה או להשפעות חברתיות אלה או אחרות. השורשים של תחום זה הם במאה ה-19, עם השמת תוויות יצרן על בגדים להם היה אחראי צ'ארלס פרדריק וורת, והוא הפך ללגיטימי יותר ויותר במאות השנים שחלפו מאז.

תחום עיצוב האופנה, וזו נקודה חשובה נוספת, נחלק למספר תתי תחומים עיקריים. סטיילינג, ענף המתמקד בבחירתם של פריטי אופנה במטרה ליצור אווירה או סגנונות, הוא אחד המרכזיים שבהם, ואכן – קורסים מגוונים עוסקים בנגזרות המגוונות של סטיילינג. תתי תחומים נוספים הם קניינות, אביזרי אופנה, הנדסת טקסטיל, ניהול מותגים באופנה וכיוצא בזה.

אז למה להירשם ללימודי אופנה?

עיצוב אופנה בכלל, או סטיילינג בפרט, הפכו למקצוע מבוקש מאד בשנים האחרונות, בקרב גברים ונשים כאחד, צעירים ומבוגרים גם יחד. לא קשה למצוא לכך סיבות: ראשית, יש אנשים הנרשמים ללימודים אלה (בייחוד למקיפים פחות) על מנת לפתח תחביב מרתק. הקורסים מאפשרים לאנשים לפתח את החוש האופנתי שלהם, לשפר את הלבוש שהם עונדים ואפילו לעצב בגדים לשימושים האישי. בכך, מובטחת לא רק הנאה גדולה, כי אם אפשרות להעניק מידה לא מבוטלת של אינדיבידואליות לבגדים שהם לובשים, ולהבטיח שהם יהיו ייחודיים באמת.

יחד עם הנאמר מעלה, ברור שלימודי עיצוב, ככלל, פותחים לא מעט דלתות גם בעולם התעסוקתי. תעשיית האופנה, על גווניו, היא אחת הפוריות בתחום, שעה שהביקוש לאנשי מקצוע מוכשרים, שעברו קורסים או לימודים מקיפים, נמצא תמיד במגמת עליה. אפשר ללמוד לימודים מקיפים יותר, דוגמת אלה של עיצוב אופנה, ולבחור מבין הקורסים או ההתמחויות את אלה שמדברות יותר אל הסטודנטים. כאשר בוחרים תחום מקיף מעט פחות, דוגמת סטיילינג, מתמקדים אמנם בהיבט מצומצם (יחסית) של עולם האופנה, אך מובטחת ירידה לפרטי פרטים בלימודים שלהם, ועקב כך בקיאות מקסימלית בסוף הדרך.

זאת ועוד, יש להדגיש כי העיסוק בכל מקצועות האופנה, כמו גם תחומים מקצועיים רבים אחרים, אפשרי הן במסגרת של שכירים והן במסגרת של עצמאיים. ניתן למצוא עבודה בחברות אופנה, בחנויות פרטיות או אצל מעצבים מן המניין, אך גם לעצב פרטים אותם אפשר למכור באופן עצמאי, בחנות או אפילו באינטרנט.

כך עושים זאת נכון

לימודי סטיילינג או עיצוב אופנה נמשכים בין מספר חודשים לשנים, בהתאם להיקף הלימודים. את התמורות המושגות בסופם של הלימודים ראינו, כך שיש להתמקד בנקודת ההתחלה שלהם, כלומר, בחירה של מוסד ומסגרת לימודים. החדשות הטובות הן שבכל המקרים, יש מגוון רחב של אפשרויות, כך שכל אחד או אחת יוכלו למצוא את המסלול המתאים להם ביותר.

בעת הבחירה, יש לבחון בדיוק את מסלול הלימודים, דרישות הקבלה אליו, נושאי הלימוד, צוות המרצים ושאר היבטים הנוגעים למסגרת עצמה: השאיפה היא ללימודים המשלבים בין ההיבט המעשי לתיאורטי, כיאה לעולם של עיצוב אופנה. יש לראות מהי התעודה המתקבלת בתום הלימודים, והאם המוסדות מסייעים לסטודנטים שמעוניינים בכך למצוא עבודה.

תגובות

2017-08-20T08:25:01+03:00
Call Now Button