מדריך לעיצוב בגד – כל השלבים

מדריך לעיצוב בגד – כל השלבים

תפירת בגדים באופן עצמאי עשויה לחסוך זמן רב- שכן לא תמיד פשוט למצוא את הבגדים המתאימים לנו ברשתות האופנה והסטייליסטים שבננו לא אוהבים להתלבש כמו שכולם מתלבשים.
כמו כן, עשויה תפירת הבגדים לחסוך סכומי כסף גבוהים, שכן החומרים מהם מיוצר הבגד האישי אינם יקרים כל כך ואין צורך לשלם עבור מותגים מוכרים ופופולאריים אשר עולים ביוקר.
כעת נפנה אל הארון שלכן. לכל אחת יש את השמלה הזו- הפשוטה שעם קצת טאץ' אישי עשויה להפוך לשמלה בעלת אופי ייחודי. אם את מעוניינת לשנות את מראה השמלה ולהפוך אותה ליצירה אישית, תוכלי לבצע מספר שלבים אשר יובילו אותך אל התוצאה הרצויה ולהתחדש בבגד יפה שיצרת בעצמך.
*המאמר כתוב בלשון נקבה אך הוא פונה אל המעצבים והמעצבות שביניכם.

13 השלבים ליצירת השמלה הייחודית שלך:

1. גזירת הבד- את הבד יש לגזור פעמיים- הגזירה הראשונה תהיה לחלק הקדמי של הבגד והגזירה השנייה תהיה לגב. כדי לעשות זאת בצורה מדויקת סמני את הקפלונים, את קווי הכתף והמותן בעט סימון נעלם. בצורה זו תוכלי להעביר את הקווים לצד השני באופן מדויק.

2. קיפול הקיפלונים- הניחי את הקו הראשון על הקו השני כאשר הצד הימיני של הבד פונה לימין הבד ותפרי את הקו לאורך. הקפידי לסיים את שלושת הקפלונים באותה הנקודה.

* רצוי לתפור את הבד עם חוט בצבע דומה לצבע הבד.

3. סגרי את הקפלונים בצד הקדמי של הבגד ובגב.

4. קחי סרט אלכסון והשתמשי בו כדי לצור מסילה בצד השמאלי של הבד. המסילה תשמש בהמשך להשחלת סרט מגומי.

5. פרסי את הסרט על קו הסימון ותפרי אותו בשני קצותיו בתפר קצה – החלק המקופל צריך לפנות אל פנים הבד.

6. השחילי את סרט הגומי למקום שלו- לשם כך חלקי אותו לשניים- לחלק קדמי ולגב.

7. קחי את הסרט והקיפי איתו את מותנייך. וודאי כי הוא אינו הדוק מידי ומאפשר לך לחוש בנוח. לאחר סיום המדידה, הוסיפי לו 2 סנטימטרים וחתכי אותו ל- 2 חלקים- את החלק הראשון השחילי בחלקו הקדמי של הבגד ואת החלק השני השחילי בחלק האחורי- של הגב. * מומלץ להשתמש בסיכת ביטחון לצור ההשחלה.

8. חברי את הסרט בשני הקצוות לתפרי צד השמלה. עשי זאת באמצעות סיכה.

9. השתמשי בסרט האלכסון שנית כדי לעבד את קו צוואר השמלה. קחי את הסרט, פתחי אחד מקווי הקיפול והניחי אותו כאשר יד הסרט על ימינו של הבד. על התפר לעבור על קו הקיפול באופן מדויק.

10. גהצי את התפר פעמיים- כלפי מעלה וכלפי מטה. לאחר מכן גהצי אותו שוב וחברי את הצד השני של הסרט אל תפר הקצה.

11. שלב השרוולים: עשי קיפול דק וכפול כדי לצור גימור יפה ומרשים.

12. בצעי קיפול כפול בפינה העליונה של הבגד וסגרי את הקיפול על ידי תפר קצה.

13. חברי את קו הכתף ואת תפרי הצד. התחילי בקו הכתף והתאימי בין הקפלונים של הצד הקדמי והגב- כדי לחבר את תפר הצד- הניחי את חלקו האחורי (הגב) על החלק הקדמי- ימין על ימין וחברי באמצעות תפר עד אשר תגיעי לחלק עם הגומי. וודאי כי את מחברת את הגומי של הצד הקדמי והגב באותו גובה.

סיימת את תהליך העיצוב! עצבת שמלה בעצמך וכעת כל שנותר הוא ללבוש אותה, לצאת החוצה כדי להציג אותה לראווה ולקבל מחמאות. כמובן שאם תרצי לעצב שמלה בצורה מקצועית ככל הנראה תצטרכי לפנות ללימודי עיצוב אופנה.

תגובות

2017-08-20T08:25:58+03:00
Call Now Button