איך נכנסים לתחום צפוף ומבוקש- עולם העיצוב?

איך נכנסים לתחום צפוף ומבוקש- עולם העיצוב?

עולם העיצוב קורץ לרבים מן הצעירים ולא בכדי. זהו תחום שתמיד מתחדש, דורש יצירתיות רבה והשראה וכל אחד יכול לעלות בו לגדולה עם קצת ראש עסקי והרבה כשרון אישי. העובדה שאלו הם מאפייני מקצועות העיצוב, יצר בשנים האחרונות ביקוש רב למקצוע בשוק שהמקום בו מוגבל (בעיקר למי שמחפש קודם כל להתפתח ולהצליח בישראל).בשל המצב הצפוף וההמוני שנוצר, החליטו מכללות רבות ונחשבות בתחום העיצוב לפני מספר שנים להתחיל להנהיג מתודה של מבחני כניסה ובחינה מדוקדקת של תיק עבודות לשם הקבלה ללימודים. גם באלו, כשרון כבר ממש לא מספיק ואם חסר באותו תיק היצג עבודת צילום או שבמקרה המועמד/ת אינם יודעים לתפור או לצייר היטב, התקבלותם עלולה לעמוד בספק גדול.

לימודי עיצוב אופנה באמצעות מכינות

בכדי לתת מענה לקושי להתקבל למגמות העיצוב הנחשבות בארץ, החליטו במכללות שונות הן פרטיות והן אקדמיות לפתוח מכינות לקראת לימודי עיצוב אופנה. העקרון הינו פשוט: כפי שיש ללימודי המדעים או ההנדסה מכינות שנועדו לשפר את ההישגים במקצועות היסוד המרכיבים מקצועות אלו דוגמת מתמטיקה, כימיה, פיזיקה וכולי כך גם במכינות לתחום העיצוב. באלו לומדים הצעירים מיומנויות חשובות כגון צילום, תפירה וציור, מכירים תוכנות עיצוב לעומק כדוגמת אוטוקאד ואף מכינים תיק עבודות העומד בדרישות הנוקשות של הפקולטות היוקרתיות ביותר לעיצוב. הבעיה היא שכמו בכל תחום, העם ההצלחה נפתחות מכינות במקומות שונים כפטריות לאחר הגשם, ולא כולן נותנות את המענה המצופה מהן.

לבחור בצורה נבונה מבין ההיצע הגדול שיש

אז איך בוחרים נכון את המכינה שלכם ולמעשה מקבלים תמורה בעד האגרה? ראשית כל, מומלץ לבדוק האם במוסד אליו אתם רוצים להתקבל יש מכינות פנימיות. כך למשל לשנקר ולבצלאל אין מכינות משלהן, אך לעומת זאת לאוניברסיטת תל אביב, הטכניון והמסלול האקדמי של המכללה למנהל יש דווקא מכינות בתחום עיצוב הפנים, אדריכלות והכנה ללימודי עיצוב באופן כללי. כאשר נכנסים למכינה פנימית כזו, הסיכוי להתקבל לאותו מוסד הוא כבר גדול יותר משום שאתם כבר חלק ממנו בעת הלימודים במכינה ומעבר לכך, יודעים בדיוק כיצד להכין אתכם למה שיידרש מכם בבחינות הכניסה לפקולטה. אם בכל זאת החלטתם ללכת על מכינה פרטית בידקו ראשית כל מיהם המרצים במכינה- האם יש להם רקע ממשי בעולם העיצוב? האם הם מלמדים בפקולטות לעיצוב? היו חצופים ובקשו לדבר עם סטודנטים שלמדו במקום ואף בידקו באינטרנט חוות דעת על המקום וסטטיסטיקות קבלה של לומדי המכינה ללימודי העיצוב לתואר. אם כל הנתונים שאתם רואים ושומעים חיוביים, אתם בהחלט יכולים לשקול את המקום לחיוב.

אפשר להיות מעצב אופנה בלי לימודים לעיצוב אופנה?

רבים תוקפים את המכינות לעיצוב וטוענים כי מדובר בתענוג יקר שרק בני עשירים יכולים להרשות לעצמם וכך גם נראית אוכלוסיית הסטודנטים במרבית הפקולטות לעיצוב. אך האם באמת אפשר בלי?? הניסיון לנחש מה יבקשו בבחינות הקבלה של מגמות העיצוב הגבוהות ובאלו קריטריונים יש לעמוד בכוחות עצמכם יכול להיות בעייתי. יתכן שהסף הגבוה שלכם, יהיה עדיין סף נמוך בוועדות הקבלה של לימודים אלו. יתכן גם, שיכולת הציור והשרטוט שלכם אינה מספיק גבוהה וטובה כפי שאתם חושבים ודווקא בנושא הזה תיפלו. לכן, ניתן להסתדר ללא המכינות רק אם יש לכם ידע קודם בתחום העיצוב ולמדתם קורס או 5 יחידות בתיכון של הנושא. בנוסף, אם אתם מכירים מישהו/מישהיי שכבר לומדים ויכולים לתת לכם עצה טובה בנושא, גם זה יכול לעזור ולחסוך לכם כסף. אך אם אין לכם את כל הידע והפרטים הללו ביד, עדיף ללכת על מכינה. והעיקר…שיהיה בהצלחה!

תגובות

2017-08-20T08:22:41+03:00
Call Now Button