קורס תפירה- סגנונות תפירה

קורס תפירה- סגנונות תפירה 2017-08-20T08:13:04+03:00

תפירה היא מיומנות בסיסית חשובה והכרחית לכל המעוניינים לעסוק בעיצוב אופנה וטקסטיל. יש מגוון סגנונות תפירה אותם חשוב להכיר ויש לשלוט בהם במיומנות גבוהה על מנת לעצב מוצרי טקסטיל שונים כגון בגדים, תיקים, בגדי ים, וילונות לבית, כלי מיטה וכדומה. במסגרת קורס לימודי תפירה רוכשים את הכלים הבסיסיים לעולם עיצוב האופנה ולומדים טכניקות חשובות וסוגי תפרים שונים.

מושגי יסוד בתפירה

במסגרת לימודי תפירה רוכשים ידע בסיסי בעיצוב אופנה, סוגי תפרים וטכניקות תפירה שונות. כמו כן, מתרגלים את טכניקות התפירה כדי לשלוט ברמות שונות של תפרים, ורק כך ניתן להתקדם לעבר עיצוב בגדים ומוצרי טקסטיל נוספים. במהלך הקורס מתנסים בעבודה מעשית עם מכונות תפירה ביתיות ותעשייתיות.

בקורס לימודי תפירה ניתן דגש רב על תפרים שונים, בסיסיים ומתקדמים יותר, כגון תכי תפירה בסגנון מכלב (תפר מכלב הוא תפר ידני וכיום לא מקובל לעבוד איתו), מכפלות נסתרות (תך נסתר), זיגזג, אוברלוק, אז'ור (תך כלה) ועוד.

במהלך הקורס מתנסים בתפירה ידנית באמצעות מחט וחוטים שונים ובמכונת תפירה, ולומדים כיצד לחבר סוגי בדים באמצעות מכונת התפירה בתכים שונים – תך נסתר שאינו גלוי לעין או באמצעות תכי תפירה המהווים גם קישוט לבגד כמו תכי רקמה.

סוגי תכים

בעת עיצוב בגד, לאחר גזירת הבד, נהוג להצמיד את חלקי הגזרה באמצעות סיכות המוצמדות במאוזן לקו התפירה, חיבור הבדים נעשה הן במכונות תפירה ביתיות ןהן במכונות תפירה תעשייתיות. תך נסתר נועד לתפירה מכפלות וניתן לבצעו בתפירה ידנית בסגנון רגיל או מוצלב.

תך נסתך

לרוב, במכונות תפירה ביתיות ניתן לבצע תך נסתר באמצעות רגלית מיוחדת. את התך הנסתר נהוג לתפור עם חוט בגוון תואם לצבע הבד ויש לבצעו בזהירות כדי להימנע ממתיחת יתר של הבד ומשקעים העלולים להופיע בצד הקדמי של הבד. במכונות תפירה ביתיות ניתן לבצע תך בסגנון זיגזג לאורך ולרוחב של הבד, מטרת התך היא לגימור מרשים של קצוות הבד וליצירת רקמות מעניינות ומקוריות, כמו כן התך משמש כתחליף לתך מסוג אוברלוק ולתפירת בדים גמישים במיוחד.

תך אוברלוק

תך אוברלוק מיועד לתפירת סוגי בדים שונים, בדים ללא מתיחות ובדים אלסטיים, ומיועד בעיקר לעיבוד קצוות. אוברלוק מתאים במיוחד לתפירת בגדי ים, חולצות טריקו, פריטי הלבשה תחתונה וסריגים. באמצעות מכונות תפירה עם אפשרות לתך אוברלוק ניתן לבצע גימורים רבים בהתאם למספר סלילי החוטים במכונה, לרוב בין 3-5 חוטים, ובמכונות האוברלוק הביתיות והתעשייתיות יש להב חד לחיתוך מדויק של שאריות הבד תוך כדי תפירה.

תך אז'ור

תך אז'ור (כלה) מיועד לגימור בבדים דקים כמו משי ושיפון, ונעשה רק במכונות תפירה מסוג אוברלוק, ניתן להוסיף לתך חוט ניילון שקוף וקשיח כדי לבצע גימור מיוחד בצורת סלסול.
כאמור, במסגרת קורס לימודי תפירה לומדים כיצד לחבר בדים על מנת ליצור מוצרי טקסטיל שונים, התפירה יכולה להתבצע כמלאכת יד מדויקת או באמצעות מכונות תפירה, וניתן לבחור בין תך נסתר לתך גלוי המוסיף לעיצוב ולמראה הבד או מוצרי הטקסטיל שתופרים.

הבדלים בין מכונת תפירה ביתית לתעשייתית

תלמידים המשתתפים בקורס לימודי תפירה לומדים להכיר מכונות תפירה ביתיות ותעשייתיות, ובמהלך הקורס או לאחריו יכולים לרכוש מכונה חדשה או יד שניה. חשוב להדגיש כי ישנו שוני מבחינת היכולות של מכונת התפירה הביתית המסוגלת לבצע מספר רב של תכים לעומת מכונת התפירה התעשייתית אך קיים הבדל ניכר בקצב ובהספק המכונה. בעוד מכונת תפירה ביתית מסוגלת לתפור כ- 1,500 תפרים אחידים בדקה מכונה תעשייתית מספקת קצב מהיר של 20,000 תפרים בדקה. כמו כן, מכונות תפירה תעשייתיות תופרות אך ורק תפר ישר ומאפשרות לתפור גם בדים עבים ועורות ולבצע עבודות מורכבות במיוחד במהירות ובנוחות.

היכן ניתן ללמוד תפירה?

לימודי תפירה נועדו להעניק ידע רב ועקרונות בסיסיים וחשובים לתפירת בדים ולרכישת ידע מעמיק בגזרות, סוגי בדים וטקסטורות, התאמת עיצוב למאפייני ומבנה הגוף ועל מנת להכיר מכונות תפירה ביתיות ותעשייתיות.

הקורס מיועד לכל אחד ואחת המעוניינים לצעוד קדימה ולהצליח בעולם האופנה והסטיילינג, ובעבור כל אדם המעוניין ליהנות מהובי מקורי ומעשיר לשם הנאה וכדי ליצור בגדים ומוצרי טקסטיל לשימוש אישי.

ניתן ללמוד קורס תפירה במדרשה לאופנה ובמוסדות לימוד נוספים המציעים מגוון חוגים וקורסים בתחום. כמו כן, ניתן ללמוד תפירה במסגרת חוגי בית מצומצמים או באופן פרטני, וכן במסגרת חוגים במרכזי הדרכה שונים ברחבי הארץ.

לסיכום, לימודי תפירה מהווים את הצעד הראשון לכניסה לעולם האופנה והסטיילינג ונועדו להקנות ידע בסיסי בסגנונות תפירה שונים, בגזרות ובעיצוב מוצרי טקסטיל. בסיום הקורס הבסיסי ניתן להמשיך לקורס תפירה למתקדמים או להשתלב במסלולי לימוד לתואר ראשון או לתעודה מקצועית כמו לימודי אופנה, לימודי עיצוב טקסטיל וכדומה. 

 

קורס תפירה- סגנונות תפירה
קורס תפירה- סגנונות תפירה
קורס תפירה- סגנונות תפירה
Call Now Button