מי היא הלקוחה?

מי היא הלקוחה?

סטודנטים וסטודנטיות יקרים,

אחד הדברים החשובים לנו במדרשה לאופנה, מעבר לרכישת מיומנויות עיצוב, שרטוט ותפירה היא המיומנות המשמעותית ביותר,

מיומנות יצירת יחסים עם הלקוחה.

אז הנה כמה טיפים חשובים ליצירת קשר עם הלקוחה:

הלקוחה הכי חשובה!

  • רכישת שימלת כלה, או שמלת ערב או כל בגד אחר היא החלטה רגשית לגמרי ועלינו להבין מה חשוב לה. לא רק איך היא היתה רוצה להראות בתוך הבגד, אלא גם איזה תחושה חשוב לה שהבגד יגרום לה להרגיש?
  • הרבה מהלקוחות בתהליך הרכישה של הבגד רוצות לקנות לא רק את השמלה או החליפה, או בגד הים, אלא את ההרגשה שהבגד יגרום לי להרגיש: יגרום לי להרגיש יפה, יגרום לי להרגיש מקצועית, יגרום לי להרגיש נוצצת, זוהרת, יחזק לי את הביטחון העצמי.
  • כשהלקוחה שלנו הולכת לאירוע, היא רוצה לקבל מחמאות (והרבה).
  • להיות מעצב אופנה זה הרבה מעבר לגזרה ולבדים, מדובר על להקשיב לצרכים הכי עמוקים של הלקוחה וללוות אותה בדרך שלה להגשמת המטרה שחשובה לה. לקחת את כל מה שהיא חולמת
  • עליו ולתרגם אותו, לגיזרה, לבד, לצבע ולעיצוב.

בניית דף לקוחה

כדאי מאוד שלכל לקוחה שמגיעה אליכם, יהיה דף לקוחה, כמובן שכדאי שדף הלקוחה יהיה בנוי בצורה אסתטית ויפה עם הלוגו שלכם ופרטי ההתקשרות שלכם. לקראת פגישה עם הלקוחה חשוב לברר את הצרכים הבאים:

  • מה חשוב לה? למה היא מזמינה את הבגד הזה?
  • מהם לוחות הזמנים שלה לאירוע?
  • למתי חשוב לה שזה יהיה מוכן?
  • איזה גיזרה היא אוהבת על מה היא חלמה?
  • מה התקציב שלה?
  • איזה חלקים בגוף שלה היא אוהבת והיתה רוצה שהבגד יבליט, ואילו דברים היא מעדיפה באמצעות גיזרה חכמה להסתיר.
  • איזה סוג בד היא אוהבת?
  • מה הצבעים שמחמיאים לה?
  • איזה אלמנטים היא רוצה להוסיף לבגד?
  • האם היא מעוניינת בתחרות? האם היא רוצה סטרפלס? האם היא מעוניינת במחשוף? האם מדובר על שימלה קצרה, ארוכה? גף חשוף? צווארון? או כל דבר אחר.

האחריות שלנו בתור מעצבים היא: לתת ללקוחה מענה לצרכים הרגשיים שלה ולא רק לבגד שהיא קונה.

מה חשוב שיהיה בדף הלקוחה?

  • דף שבוא רשומים הפרטים האישיים של הלקוחה.
  • מספר הטלפון, כתובת המייל.
  • המידות שלה – להקפיד לקחת מידות מהלקוחה ולכתוב אותן בדף הלקוחה, לא לשכוח אף מידה. (היקף צוואר, היקף חזה, היקף מותניים, היקף יריכיים, אורך שרוול, רוחב כתפיים, אורך ישיבה, אורך שימלה, נקודת BT, היקף זרוע, היקף מפרק יד).
  • חשוב לעשות תאום ציפיות על לוחות זמנים לאירוע.
  • מתי הולכים לקנות בד? לציין בדף הלקוחה, ולכתוב ביומן שלא נשכח.
  • מתי עושים מדידה ראשונה לשמלה? לציין בדף ולהכניס ליומן.
  • כמובן בדף הלקוחה לציין את המחיר שסיכמנו על הבגד.
  • לציין מהם תנאי התשלום שקבענו, ובאיקזה אמצעי תשלום היא משלמת? (צ’קים, מזמון, העברה בנקאית, כרטיס אשראי…)
  • להחתים את הלקוחה על הדף שזהו בעצם הסכם לכל דבר שנותן ביטחון לנו וללקוחה.

לא מעט קורה, שסטודנטיות בלימודי עיצוב אופנה מספרות שהן משקיעות בתפירת שימלה ללקוחה, אבל, מכיוון שהן לא סיכמו את הפרטים מראש עם הלקוחה, ולא החתימו אותה על הצעת מחיר מסודרת, לעיתים הלקוחה, טוענת שלא היה ולא נברא וזה לא מה שסוכם. תזכרו לקוחה לקראת אירוע מתרגשת, היא עמוסה, היא מוטרדת היא מבולבלת והיא לפעמים יכולה לשכוח.

לכן, למען הסדר הטוב, כדי להקנות ביטחון ללקוחה שהיא יודעת בדיוק כמה עולה לה השימלה ובאילו תנאי תשלום היא משלמת חשוב שהכל יהיה מסודר וכתוב בצורה מדוייקת.

תמונת השראה

בשיחת טלפון לפני פגישה עם לקוחה, מומלץ לבקש ממנה להביא תמונת השראה שהיא אהבה.

חשוב מאוד אם אפשר לצרף שרטוט לדף הלקוחה, או את תמונת ההשראה שהלקוחה הביאה או אהבה מקטלוגים של אופנה, או איזה שהיא תמונה של שימלה שהיא ראתה באינטרנט ורצתה להשתמש בה כבסיס לעיצוב.

מקצועיות בעבודה מול לקוח

כדי לנהל סטודיו משגשג ומצליח, חשוב להתנהל מהרגע הראשון בצורה רצינית ומסודרת. גם אם יש לך רק לקוחה אחת, והיא הלקוחה היחידה עלי אדמות כדאי להתנהל איתה בצורה הכי מקצועית שיש.

קחו בחשבון שכשהכל מסודר ומדוגם ללקוחה יש ביטחון שהיא בידיים טובות, לך יש ביטחון שהכל מובן ואין הפתעות, כמובן שגם תנאי התשלום סגורים, ועכשיו אפשר ללכת למלאכת העיצובולהנות מחדוות היצירה. סטודיו משגשג ומצליח, מתחיל בצעדים קטנים ומסודרים.

המדרשה – ללמוד עיצוב אופנה ויותר

אצלנו במדרשה לומדים איך לקדם את העסק, איך לשווק אותו ואיך להביא לקוחות

מעניין אותך ללמוד איך לבנות קריירה מקצועית בתחום עיצוב האופנה? אנחנו כאן במדרשה לאופנה לרשותך, ללמד אותך וללוות אותך בדרך המרגשת הזאת.

  ההרשמה לקורס עיצוב אופנה בעיצומה, צרי קשר לבירור פרטים נוספים או דברי איתנו בטלפון   1700-700-98

למידע על הקורסים שיפתחו עבורכם מגוון רחב של דלתות לעולם עיצוב האופנה:

למאמרים נוספים בתחום עיצוב אופנה

 דף הבית » מאמרים מקצועיים » מי היא הלקוחה?

תגובות

2018-07-12T10:50:02+00:00